کتاب تست نخر!

کتاب تست نخر

کتاب تست نخر

این عبارت فقط یک ادعا نیست بلکه یک دست آورد شاهکار از یک تیم متخصص است که به صورت رایگان در قسمت

 آزمون ساز آموزش ملی در اختیار تک تک فرزندان ایران زمین قرار گرفته است.

تلاش شبانه روزی تیم متخصص آموزش ملی امکانات خارق العاده ای را در قسمت آزمون ساز آموزش ملی فراهم کرده است که شما را از خرید هر کتاب تستی بی نیاز می کند،قسمت آزمون ساز آموزش ملی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که تمام نیاز های یک دانش آموز را مرتفع می کند و دیگر لازم نیست که دانش آموز هزینه های سنگین بابت خرید کتاب های تست پرداخت کند.

ویژگی هایی که در قسمت آزمون ساز آموزش ملی وجود دارند عبارتند از:

  • بانک تستی به اندازه ی تمام کتاب های تست موجود در بازار برای هر درس به صورت کاملا رایگان
  • درسنامه های جامع تصویری و مبحثی با بهترین اساتید کشور
  • تست های تالیفی و تست های کنکور
  • تست های طبقه بندی شده
  • پاسخنامه تشریحی برای تک تک تست ها
  • امکان رفع اشکال با اساتید (برای اولین بار در کشور)

ولازم به توضیح است که تمام خدمات بالا به صورت کاملا رایگان در قسمت آزمون ساز آموزش ملی گنجانده شده است و با استفاده از آزمون ساز آموزش ملی نه تنها نیازی به خرید کتاب تست ندارید،بلکه دیگر نیازی به شرکت در هیچ کلاسی را نخواهید داشت.

در ادامه مطلب دلایل استفاده دانش آموزان از کتاب تست و همچنین مهمترین ویژگی های یک کتاب تست خوب را مورد بررسی قرار می دهیم تا بیشتر با ویژگی های قسمت آزمون ساز آموزش ملی آشنا شوید.

 

چرا باید از کتاب تست استفاده کنیم؟

کنکور یک آزمون تستی است و برای شرکت در این آزمون تستی باید از قبل خودتان را آماده کنید.

مشکل اصلی نظام آموزشی ما در این است که تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دوازدهم تمام مطالب را به صورت تشریحی می آموزند و تمام امتحاناتشان نیز به صورت تشریحی است ولی در مقطع کنکور باید به صورتی تستی آزمون دهند.

نکته مهم این است که سبک پاسخگویی به آزمون هایی تستی کاملا متفاوت با آزمون های تشریحی می باشد و دلیل این ادعا هم این است که راه حل های تشریحی معمولا زمان بر و طولانی هستند در صورتی که کنکور در مدت زمان محدودی برگزار می شود و شما به اندازه ی کافی وقت ندارید که برای رسیدن به جواب از راه حل های طولانی استفاده کنید بلکه به نوعی باید از راه حل های میان بر استفاده کنید.

پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که در آزمون های تستی باید از راه حل های کوتاه استفاده کنیم،اما برای اینکه این راه حل ها ملکه ذهن دانش آموز شود،هر دانش آموزی باید به تعداد کافی تست حل کند،پس به همین منظور دانش آموزان اغلب برای آمادگی کنکور از بانک تست یا کتاب های تست استفاده می کنند.

 

یک کتاب تست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید انتشارات مختلفی در سطح کشور اقدام به چاپ کتاب های تست می کنند،اما سوال بسیار مهم این است که از میان تمام این کتاب های تست کدام بهتر است و یا به عبارتی بهتر کتاب تستی که انتخاب می کنیم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

از دیدگاه کارشناسان و معلمان با تجربه کنکور یک کتاب تست خوب باید دارای ۶  ویژگی های زیر است:

  1. دارای درسنامه جامع و کامل باشد
  2. حاوی تست ها تالیفی و کنکور باشد
  3. دارای تست های طبقه بندی شده باشد
  4. دارای آزمون های جامع باشد
  5. پاسخنامه تشریحی حاوی نکات تستی باشد

 

۱. یک کتاب تست باید دارای درسنامه کامل و جامع باشد

از مهم ترین ویژگی یک کتاب تست خوب این است که باید دارای درسنامه کامل باشد،درسنامه ای که علاوه بر کامل بودن قابل فهم و به زبان دانش آموز بیان شده باشد و همچنین در آن راه حل تستی نیز ارائه شده باشد و از همه این موارد مهم تر مبحثی بودن این درسنامه هاست،یعنی اگر دانش آموزی در یک مبحث خاص دچار مشکل بود بتواند دقیقا به همان مبحث مراجعه کند و همان مبحث را مطالعه کند.

علاوه بر موارد فوق کتاب های تست پیشرو کتاب هایی هستند که دارای دو نوع درسنامه می باشند: ۱. درسنامه های جامع ۲. درسنامه های جمع بندی

۱.درسنامه های جامع:همانطور که از اسم این درسنامه ها مشخص است این درسنامه ها مربوط به طول سال و آموزش مفهومی و کامل مطالب می باشند دقیقا همانند درسنامه هایی که به صورت فیلم و جزوه طول سال در سایت و اپلیکیشن آموزش ملی وجود دارد.

۲.درسنامه های جمع بندی:این درسنامه ها ویژه دوران جمع بندی و دوران نزدیک به کنکور می باشند،در این دوران چون دانش آموزان فرصت کافی برای مطالعه کامل تمام حجم کتاب هایی درسی را ندارند بر همین اساس تنها نیاز است که وقت خود را اختصاص به نکات مهم و پر تست بدهند و یا به عبارتی بهتر تنها مطالبی را بخوانند که حتما در کنکور از آن ها سوال می آید و این دقیقا همان کاری است که ما در قسمت فیلم و جزوه جمع بندی انجام داده ایم.

 

۲.چرا یک کتاب تست باید حاوی تست ها تالیفی و تست های کنکور سال های قبل باشد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است که کاربرد تست های تالیفی و تست های کنکور را برای شما تشریح کنیم،چون اگر شما تفاوت این دو نوع تست را بدانید آنگاه اهمیت استفاده از این دو نوع تست کنار یکدیگر را به خوبی درک خواهید کرد

چرا باید تست تالیفی حل کنیم؟

 تست های تالیفی تست هایی هستند که کارشناسان و معلمان و متخصصان هر درس با تحلیل و بررسی متن کتاب درسی تالیف می کنند و این تست ها ویژگی این را دارند که دانش آموزان می توانند با دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف طراحان آشنا شوند و متوجه این موضوع شوند که طراحان مختلف از چه زوایایی می توانند به یک موضوع نگاه کنند و یا به عبارتی بهتر دانش آموزان می توانند با سلایق مختلف طراحان آشنا شوند و با حل کردن این سوالات احتمال مواجه شدن با سوالات نا آشنا را در جلسه کنکور به صفر برسانند.

  بزرگترین ویژگی آزمون ساز آموزش ملی  در این است که در  قسمت آزمون ساز آموزش ملی  بیش از ۲۰۰ هزار تست تالیفی همراه با پاسخ تشریحی به صورت رایگان در تمام دروس متوسطه اول و دوم وجود دارد که دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن آموزش ملی و از قسمت آزمون ساز درس مورد نظر خود را انتخاب نمایند و سپس تعداد سوال را انتخاب کنند و پس از آزمون ساز  به همان تعدادی که دانش آموزان مشخص کرده اند برایشان تست آماده و ارائه می کند و همچنین پس از اتمام آزمون به دانش آموزان درصد ارائه می کند و همچنین دانش آموزان می توانند فایل pdf  مربوط به سوالات و همچنین  pdf  مربوط به پاسخنامه را نیز از سایت تهیه کنند.

چرا باید تست های کنکور سال های قبل را حل کنیم؟

همانطور که می دانیم بهترین منبع برای تست زنی تست های کنکور های سراسری هستند ،مخصوصا تست های ۱۰ سال اخیر کنکور های سراسری زیرا دانش آموزان و داوطلبان کنکور های سراسری ریاضی فیزیک ،داوطلبان کنکور تجربی و داوطلبان کنکور انسانی با حل کردن این تست ها می توانند با طرز فکر طراح آشنا شوند و از همه مهمتر تست های کنکور هر سال به صورت میانگین حدود ۷۰ درصد تکرار تست های کنکور چند سال اخیر خود هستند لذا بر همین اساس اگر داوطلب کنکوری می خواهد صبح کنکور با اکثر تست ها آشنا باشد باید تست های کنکور ۱۰ سال اخیر را حل کند و مهمتر از همه این تست ها را تحلیل کند تا صبح کنکور به دست آورد قابل قبولی برسد و به همین منظور ما در قسمت آزمون ساز آموزش ملی تمامی تست های کنکور ۱۰ سال اخیر کنکور های سراسری را به دو صورت در اختیار شما دانش آموزان قرار داده ایم ، حالت اول این است که تمامی این تست ها را طبقه بندی کرده ایم و شما دانش آموزان می توانند با مراجعه به قسمت آزمون ساز با انتخاب سر فصل مورد نظر به تست های هر مبحث به صورت طبقه بندی شده دسترسی داشته باشند و حالت دوم هم این است که به قسمت دفترچه کنکور سراسری موجود در سایت و اپلیکیشن آموزش ملی مراجعه کنید و در هر رشته ای که هستید به سوالات کنکور ۱۰ سال اخیر رشته خود به صورت یکجا دسترسی داشته باشید و این سوالات را همراه با پاسخنامه کاملا تشریحی دانلود کنید

 

۳. چرا باید کتاب تست طبقه بندی شده باشد

آیا می دانید طبقه بندی کردن تست ها یعنی چی ؟ پاسخ نه تنها روشن بلکه بسیار ساده است،منظور از طبقه بندی تست ها سطح بندی تست ها از آسان به دشوار است.

طبقه بندی تست به دانش آموزان این امکان را می دهد که با توجه به سطح مطالعاتی خود،نوع تستی که می خواهد حل کند را انتخاب کند یعنی اگر شما در شروع مطالعه و یادگیری هستید طبیعتا باید تست های سطح ساده تر را حل کنید،ولی اگر کاملا به صورت مفهومی مطالعه کرده اید و صد در صد برای کنکور آده اید و می خواهید خودتان را محک جدی بزنید باید به سراغ تست های سخت بروید.

 

۴.چرا کتاب تست باید آزمون جامع هم داشته باشد؟

اکثر دانش آموزان علیرغم استفاده از کتاب تست متاسفانه نتیجه لازم را نمی گیرند و دلیل آن هم این است که تقریبا تمام کتاب های تست موجود در بازار فقط دارای تست های مبحثی هستند و طراحان کتاب های تست ارتباط موضوعی بین فصل ها را مشخص نکرده اند و از این ارتباط ها تستی طراحی نکرده اند!!!

ولی جالب است بدانید اکثر تست های کنکور سال های اخیر تست های ترکیبی هستند،یعنی دانش آموزان نه تنها باید تست هر مبحث را به صورت مجزا حل کنند،بلکه تست های ترکیبی فصل هایی که با هم ارتباط مفهومی دارند را نیز حل کنند.

و این یکی دیگر از خدمات بی نظیر سایت و اپلیکیشن آموزش ملی می باشد و شما دانش آموزان عزیز می توانید با مراجعه به قسمت آزمون جامع دسترسی به سوالات ترکیبی داشته باشید که توسط اساتید آموزش ملی طراحی و تدوین شده اند

 

۵. چرا باید کتاب تست حتما حاوی پاسخنامه تشریحی و نکات تستی باشد

اصلی ترین دلیل استفاده از کتاب تست بحث آموزش آن است،یعنی ما از کتاب تست استفاده می کنیم که مطلبی را یاد بگیریم و خودمان را برای کنکور آماده کنیم و طبیعی است که در هنگام حل کردن تست دانش آموزان دچار تردید شوند و یا تستی را اشتباه حل کنند و در آن زمان است که یک پاسخنامه تشریحی کامل و جامع که روان و به زبان دانش آموز نوشته شده باشد می تواند به یادگیری بسیار کمک کند و همچنین یکی از اصلی ترین موارد استفاده از پاسخنامه تشریحی این است که گاها دانش آموزان از یک فرآیند طولانی به پاسخ می رسند در صورتی که امکان دارد مولف در پاسخنامه تشریحی راه حل ابتکاری را پیشنهاد داده باشد که فرآیند حل کردن دانش آموز را کوتاه تر کند.

 در نهایت برای اینکه به جمله اول این متن بر گردیم که چرا دیگر کتاب تست نخرید باید این سوال را پاسخ دهیم که چرا بانک تست آموزش ملی کامل ترین بانک تست کشور است ؟

برای اطلاع شما دانش آموزان  اعلام می داریم که این بانک تست شامل بانک تست سال هفتم،بانک تست سال هشتم ، بانک تست سال نهم ، بانک تست سال دهم تجربی ، بانک تست سال دهم ریاضی ، بانک تست سال دهم انسانی ، بانک تست سال یازدهم انسانی ، بانک تست سال یازدهم تجربی ، بانک تست سال یازدهم ریاضی ، بانک تست دوازدهم ریاضی ، بانک تست دوازدهم تجربی ، بانک تست دوازدهم انسانی ، بانک تست کنکور تجربی ، بانک تست کنکور ریاضی،بانک تست کنکور انسانی و بانک تست کنکور زبان می باشد.

 

اپ آموزش ملی را از راه های زیر دریافت کنید